Три правила хорошого тону для сайтів

Часто google чи яндекс нас приводить на дуже різні сайти, деякі з них хочеться закрити моментально. Деякі читаєш, але не можеш зрозуміти чи актуальна ця інформація в даний час чи ні. А для деяких, щоб залишити просто коментар треба пройти складну процедуру реєстрації, де мало не аналізи з поліклініки зісканувати. Так от щоб такого не сталось, я для себе виділив правила хорошого тону для сайтів.

Фонова музика, або відео, які автоматично запускаються – неприйнятні для хороших сайтів. От наприклад, ніч, усі навкруги сплять, а ти серфиш інтернет і заходиш на такий сайт, який на “повну катушку” врубає музику, або запускає відео ролик. Страшно неприємно, потім діставати на горіхи від дружини, яку розбудив. Навіть відеоролик з новинного сайту має запускатись по кліку на кнопку “плей”. Шановні вебмайстри бережіть мій трафік і нерви 🙂

Буває таке що Гугл, а частіше соціальні мережі з френд-стрічки, приводять тебе посиланням на НОВУ, ЦІКАВУ статтю, з привертаючим увагу заголовком, наприклад “Сьогодні зазнав катастрофу боїнг 777 малазійських авіаліній”. Ти її прочитав, і в тебе відчуття легкого дежавю, і ти думаєш це той боїнг, що зник у березні, чи той що збили у липні, чи це якийсь новий розбився. Бо в статті крім слова “сьогодні”, ніякої прив’язки до дати немає. І ти шукаєш дату написання статті. А дати написання чи розміщення статті немає. От і думай-гадай коли написана стаття і чи актуальна “сьогодні” викладена в ній інформація.
Тому дата написання статті у сайті – обов’язкове поле!

Паролі на всяких неважливих сайтах. Якщо чесно, то захист персональних даних і паролі річ дуже серйозна і не можна її нехтувати, особливо якщо справа стосується персональної інформації(електронної пошти), чи фінансової інформації(клієнт-банки). На цих ресурсах раджу використовувати складні паролі і бажано дворівнева система захисту(наприклад складний пароль + смс-код підтвердження на телефон).

Але мова не про них. Я хочу поговорити про інші сайти, які використовують реєстрацію для банальних коментарів до статтей, спілкування на форумах, чи покупках у різних інтернет магазинах, і тп. Дійсно один раз зареєструвався і коментуй, спілкуйся, купляй. Але деякі з цих сайтів уявляють себе мало не фінансовими корпораціями, і щоб зареєструватись, треба пройти процедуру деколи набагато складнішу ніж у “Приватбанку”. Пароль мусить містити мінімум 8 символів, з яких обов’язково мусять бути присутніми Велика і мала букви, цифра і значки типу “# * _ + – “. А ще розгадати три-рівневу капчу. І якщо з капчою, ще більш мені зрозуміло, так сайти захищають себе від спаму, то з вимогою складних паролів мені наприклад незрозуміло. Для чого мені вигадувати супер-пупер-мега-сладний пароль, просто щоб залишити коментар під статтею? Ну чи хіба власнику сайту не байдуже чи взламають мій аккаунт, щоб залишити інший коментар чи ні. На дрібних сайтах не бачу потреби вигадувати мега складний пароль, бо запам’ятати його нелегко. А тим більше не раджу на таких дрібних сайтах використовувати свій мега-складний пароль, який ви ще десь використовуєте, наприклад у email чи клієнт-банку. По перше немає гарантії, що такі паролі цей дрібний сайт зберігає у захищеному вигляді, і по друге деколи не зовсім адекватний адміністратор сайту може використати ваш пароль, щоб зайди, наприклад, до вас в email(яку до речі ви вказали при реєстрації і на цьому сайті)

Тому для сайтів, які не несуть великої таємниці, раджу забрати обмеження на пароль, щоб не морочити голову пересічному користувачу. Це його справа, хоче складний пароль, а хоче простий. Бо для чого зайвий раз робити навантаження на сервер для відновлення паролю?

Підсумок:
1. Ніяких звуків сайт не може видавати без дозволу користувача!
2. Дата написання статті на сайті мусить бути обов”язково!
3. Обмеження складності паролю, тільки на важливих сайтах!